Óm mani padmé húm

Igor Indruch

Jsem čím dal větší feminista

Opuštěných a v lásce zklamaných mužů přibývá. Nebo mužů, kteří se s bývalou partnerkou přetahují o děti, peníze apod. a nedopadá to pro ně dobře. Všiml jsem si, že dost často tito muži obviňují feminismus, který označují za „čisté zlo“ apod.

13.11.2014 v 15:03 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 5841 | Diskuse

Igor Indruch

Je možný dialog mezi věřícím a ateistou?

Než se na tuto otázku pokusím odpovědět, vymezme si prosím termín „ateismus“. Tady v kraji pod Řípem se totiž nazývá ateistou kdejaký neznaboh. Ale ne každý si to zaslouží. Jak jsem se tak během života rozhlížel okolo sebe, zjistil jsem, že notný díl pravdy má Prof. PhDr. Tomáš Halík, když říká, že většina Čechů jsou „něcisti“. Tedy že se nehlásí k žádnému vyznání, nevěří přímo v Boha, ale protože se jim nechce umřít a touží po nějaké „vyšší spravedlnosti“, tak říkají, že „něco tam přece muší bejt“. Takže to samozřejmě nejsou ateisti.

20.3.2012 v 12:09 | Karma článku: 20.27 | Přečteno: 1481 | Diskuse

Igor Indruch

Co je to „chlap“

Takže tady máme další případ, kdy „blog dělá blog“. Po zveřejnění mého článku Děti... mě potěšila celá řada souhlasných reakcí. Zaznělo tam však i pár názorů, které mě překvapily, a které jsem naprosto nečekal. V závěru článku jsem napsal, že „někdy v noci brečím“. Několik čtenářů či čtenářek na to reagovalo následujícím způsobem:„...způsob, jakým to říkáte, musí každou plnokrevnou ženskou vyděsit a zahnat...“ „...z vašeho článku přímo řve jakýsi nedostatek chlapství a o takové je těžko co stát i kdyby jinak byli ze zlata....“ „chlapi můžou plakat, ale pokud možno v ústraní a nevystupovat jako labilák. Pak ať se nediví, že je odeslán do řiti“.

4.3.2012 v 12:27 | Karma článku: 20.47 | Přečteno: 1571 | Diskuse

Igor Indruch

Agapé, erós, filia

Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem. A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje. Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá. Láska nikdy nezanikne (1. Korintským, 13)

14.2.2012 v 13:00 | Karma článku: 30.71 | Přečteno: 8385 | Diskuse
Počet článků 119 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2359
Milující otec. Křesťansko-ateistický zenbuddhista. Překladatel na volné noze. Autor dvou knih.