Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

D24a35v46i31d 36V90o33ň77k26a

14. 11. 2015 10:25

Nemam problem se zrusenim vystavy, v prostorach AV mozna opravdu nevhodne, ale jsem trochu nervozni z logiky clanku pana Indrucha, jakkoliv se s ni setkavam celkem casto. Jejim jadrem je podle me uvaha, ze svoboda slova, umeleckeho projevu apod je vyhradne otazkou vztahu mezi statem a clovekem. Tj. pokud neco silou zakaze radnice/vlada, je to problem, protoze se jedna o poruseni svobody slova. Pokud to potlaci "spolecnost" nejakym jinym zpusobeme, je to fajn.

Povazuji tento myslenkovy obrat - jakkoliv je pravne zcela v poradku a spravne vystihuje definici svobody slova a projevu v ustave - za zradny. Jako zapadni civilizacni okruh jsme zavisli na bezici debate, na schopnosti reagovat, prizpusobit se, diskutovat. Meli bychom debatu vest, upozornovat na veci, ktere se nam nelibi. Ale netlacit na zastraseni a umlceni nasich protivniku, byt ne tim zpusobem, ze na ne posleme policii.  Onehda nejaka anglicka univerzita propustila na minutu z prace profesora (chemik ci biolog to byl), ktery na nejake konferenci rekl neco nemoderniho o roli zen. Z hlediska svobody slova je to v poradku, ale de facto jde o vytvareni spolecenskeho klimatu, kdy vsichni papouskujeme, co se od nas chce slyset. Ja osobne povazuji toleranci k nazorum druhym zejmena za osobni vlastnost. Snazim se byt tolerantni vuci nazorum, ktere se mi nelibi. Protestuji proti nim, ale nesnazim se persekuovat jejich nositele.

0 0
možnosti
II

Ale já to tam mám také: „To není žádná cenzura, žádné zakazování, žádné omezování svobody. Je to proces, který je v demokratické společnosti naprosto běžný a je v pořádku. Samozřejmě, určitá úskalí to s sebou nese a ne vždy to musí být eticky zcela čisté.“

A pak uvádím ty další případy. Vždycky je třeba o tom diskutovat. A dávat si pozor, protože, ano, vždy je balancování na poměrně tenkém laně. Na jedné straně je svoboda slova, na straně druhé její zneužívání. U nás třeba v některých případech omezuje svobodu slova vyloženě zákon - na což také nemám úplně jednoznačný názor, zda je to dobře nebo špatně. Ale tam, kde zákon svobodu slova neomezuje, nastupuje veřejné mínění, které určuje hranice. A to je opravdu věčný zápas. Já jsem např. pro tzv. politickou korektnost - tedy pro to, aby se k sobě lidé chovali slušně a vzájemně se neuráželi např. pro svůj původ, vyznání, sexuální orientaci apod. Ale současně je opravdu třeba dávat si pozor, aby se z politické korektnosti nestal nástroj k šikanování druhých a k novodobým honům na čarodějnice - což už se opravdu několikrát stalo. Tam je prostě třeba proti takovým jasným případům rázně protestovat.

0 0
možnosti
Foto

P16e98t92r 82A42d58l65e82r

14. 11. 2015 0:09

cestina je bezvadna ... hned v nadpisu: genderova negramotnost ... joj ciganyok, istenem! kdyz uz jsme u cizich slov: biklateralni rektoskopie, cili rovnou dvema smery ... blahopreju ....

0 0
možnosti
Foto

P31e84t61r 43A50d78l96e85r

14. 11. 2015 0:11

pardon: bilateralni

0 0
možnosti
Foto

O68t90a 69B89l45a35ž30e33k

13. 11. 2015 21:04

... ale věcně považuji protest GEKu za oprávněný.

1 0
možnosti
Foto

O94t96a 93B82l30a53ž34e16k

13. 11. 2015 20:59

Ještě znovu k protestu: Když jsem si jej pečlivě přečetl, zčásti chápu podrážděnou reakci oponentů. Formulací o "řešení palčivých problémů doby" si ženy vyloženě naběhly.

Neměl bych nic proti aktům - i na stěnách knihovny, kdyby byly na odpovídající úrovni a v místu odpovídajícím pojetí. V čem by to spočívalo už nechci debatovat - je to dost složité a už mám toho dost - vy mě možná taky...;-)

0 0
možnosti
II

Ale ty „palčivé problémy doby“ jsou z doprovodného textu k výstavě. V tom protestu se to pouze cituje. :-)

„výstava nedává žádné odpovědi na palčivé otázky dneška ani historie, ale prostřednictvím přímých pozitivních obrazů na plechových deskách vám nabídne poetickou atmosféru evokující začátek 20. století“.

0 0
možnosti

P23e97t19r 85Š74a19f51r46á64n

13. 11. 2015 16:19

Vědci proti genderové ideologii

V Itálii vznikl nový vědecký výbor na obranu rodiny. Za cíl si klade odhalovat pseudovědecké lži a slogany, kterými se zaštiťuje genderová ideologie. Mezi jeho členy jsou renomovaní pediatři, gynekologové, psychiatři, psychologové, pedagogové a filosofové.

Mluvčím skupiny je profesor Massimo Gandolfini, neurochirug a neuropsychiatr z univerzity v severoitalské Brescii. Jak uvedl, genderová ideologie se často odvolává na tzv. vědecká fakta, která ovšem nejsou řádně odůvodněna anebo jsou přímo zfalšovaná. Nově ustanovený výbor je podle něho nezbytný vzhledem ke kulturním proměnám, k nimž v posledních desetiletích došlo.

Ještě před třiceti lety by nikoho nenapadlo, že si někdo bude moci vybírat svou pohlavní totožnost navzdory biologické podmíněnosti, nebo že by dítě ke svému dobrému rozvoji nepotřebovalo otce a matku. Dnes se tyto věci hlásají otevřeně, ačkoli k nim chybí jakékoli vědecké podklady. Navíc celá vědecká literatura, od počátku 20. století do dneška, mluví proti ideji tzv. homorodičovství. Přišel čas vrátit se k našim vědeckým a kulturním kořenům – zdůrazňuje profesor Gandolfini.

http://rcmonitor.cz/evropa/7309-Vedci-proti-genderove-ideologii

2 2
možnosti
II

Gandolfini je další bigotní katolík.

0 0
možnosti

P35e27t30r 96Š19a47f67r23á69n

13. 11. 2015 16:16

Anotace knihy

Publikace analyzuje současnou situaci a příčiny útoků na tradiční rodinu a celou společnost. Knihu by si měli přečíst učitelé, politici, kněží a každý, kdo chce znát jasnou argumentaci v oblasti rodinné etiky, objasňující nebezpečí gender ideologie a homosexualismu. 

Kniha paní Kuby se snaží otevírat lidem oči, aby viděli a pochopili dnešní vývoj společnosti. Globální sexuální revoluce je tu poprvé představena v souvislostech: myšlenkoví průkopníci od dob Francouzsk. revoluce, obrat od feminismu k gender-ideologii, strategické globální prosazení gender-ideologie v prostředí OSN, EU a národních vlád. Politické znásilnění jazyka, epidemické rozšíření pornografie, zrušení všech morálních norem. Platí to, o čem hovoří podtitul knihy: všechno se nabízí jako svoboda, přitom ale vede k jejímu zničení.“ Kniha popisuje současnou kulturní revoluci a společenské změny. Ukazuje slepou uličku, do které se dostává naše dnešní společnost a hledá východisko z ní.

http://www.ikarmel.cz/kniha/Gender_JBR0156.html

1 0
možnosti
II

Gabriele Kuby, co jsem si o ní zjistil, je především zarytá katolička. Takže to je pak jasné.

1 0
možnosti

P88e55t33r 93Š66a42f45r83á91n

13. 11. 2015 16:13

Německá spisovatelka a publicistka Gabriele Kuby přichází do ČR prezentovat svoji knihu Globální sexuální revoluce - Ve jménu svobody ztrácíme svobodu

https://www.facebook.com/Gabriele-Kuby-v-%C4%8CR-671922169513192/?fref=ts

0 0
možnosti
TH

No tak na to jdete, povi vam, ze pornografie je zalezitost militantnich feministek. Atd....

0 0
možnosti
VP

Volnost, rovnost, bratrství! Jablka, hrušky, kaštany, žaludy atd.míchám a míchám. A vůbec - až si chlapi a baby prohodí rozkroky - bude svět v ryti tak s tím genderytím tam běžte taky.:-/

0 0
možnosti
TH

Gender znamena ROZDIL mezi muzi a zenami.

0 0
možnosti
JK

Problém vašeho textu je ten, že nějakou dobu píšete na příkladu stažené výstavy o genderové negramotnosti českého národa a pak se najednou změníte ve výtvarného kritika se zaměřením na fotografii. Pokud považujete vy ony fotky za umělecky slabé, s tématem to nijak nesouvisí. Jestli byl důvod zrušit výstavu z hlediska genderového, tak budiž, s tím ale nemá co dělat její umělecká kvalita. Byla-li však výstava zrušena kvůli nedostatečné umělecké úrovni, měli její pořadatelé vydat omluvu - omlouváme se veřejnosti, že jsme debilové, ale došlo nám až později, že vystavujeme škvár, a proto výstavu stahujeme. Je nám líto, že jsme to nepostřehli před instalací výstavy.

1 0
možnosti
II

Nemáte tak úplně pravdu. Je spousta uměleckých děl, která by se dala považovat z toho či onoho důvodu za sexistický, ale která to ustojí právě pro svou vysokou uměleckou hodnotu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2368x
Milující otec. Křesťansko-ateistický zenbuddhista. Překladatel na volné noze. Autor dvou knih.