Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L42e85o53n19t24ý30n56a 36C34h66v54á39t70a97l94o64v55á 1823955266

Pomalejší dítě dnes skutečně brzdí třídu. Je to právě z toho důvodu, který uvádíte. Dříve rodič takovému dítěti zaplatil doučování nebo se s ním více učil. Dnes to svede na "neschopnou" učitelku nebo ostatní děti, které ho utiskují. Ne snad, že by rodiče dříve měli tolik sebereflexe, spíše měla dřív škola více možností se žáka zbavit odsunutím na zvláštní školu. Pokud škola inkluzí přijde o možnost opravdu problematického žáka odsunout na jinou školu, bude to jen ke škodě všech. Výsledkem bude, že na základních školách bude ještě méně kvalitních učitelů, za to tam bude spousta asistentů a příčetným rodičům nezbyde nic jiného než státní základní školu platit ze svých daní a ještě svému dítěti našetřit na soukromou. Cpaní všech do jedné normy, prostě fungovat nebude.

Největší problém v současné době pravděpodobně spočívá v povinném základním školství. Je spousta škol, kde jsou více než problematičtí žáci, jenže co s nimi? Ze základní školy je prostě nemůžete vyhodit a to se bavíme o chování žáků.

0/0
7.3.2016 23:48

P36a96v65e39l 15P18e14t60r14ž92í62l81a 9924441627181

Pokud si člověk opravdu přečte onen zákon, pak záměr je přesně v dikci omezenosti myšlení dnešních politických "šedých kůr mozkových. V praxi to chápejme asi tak, že průměrné IQ je u nás 110. Takže představa MŠaS je asi taková, že vezmeme 10 velmi nadaných dětí, 10 dětí s průměrným intelektem a 10 dětí, které mají nějaké problémy (ať už mentální či třeba dyslexii - což samozřejmě neznamená, že tyto děti mají nutně zhoršený intelekt) a vytvoříme třídu, kde bude statisticky 30 průměrných dětí. V praxi je to samozřejmě naprostá pitomost lidí, kteří nemají o praktickém školství žádné představy.

Základním rozdílem mezi speciální školou a "běžnou" školou je v počtu žáků ve třídě. Má-li pedagog ve třídě max. 12 dětí, samozřejmě lze daleko individuálněji přizpůsobit výuku jejich schopnostem, čímž se dá velkou měrou eliminovat jejich handicap. Další a neméně důležitou součástí speciálních škol je skutečnost, že jejich pedagogové mají aprobaci z psychologie dítěte, takže tito učitelé mají lepší rozpoznávací schopnosti ohledně potřeb dítěte.

Víte, v této zemi se narodil, žil a pracoval jeden z největších světových odborníků na specifické potřeby školské výchovy - profesor Zdeněk Matějček. Měl jsem tu čest se ještě před jeho skonem účastnit se dvou besed s tímto skvělým člověkem a mohu vřele doporučit se seznámit s jeho přednáškami a pracemi na téma speciální školství či specifické poruchy učení. Zejména by se s jeho prací měli seznámit ty ministerští patlalové, z jejichž dílny tento paskvil vzešel.

+2/0
7.3.2016 22:02

J92a81n 67R21á17ž 9122159689287

Já mám náhled jiný. A také podpořený vlastní zkušeností. Vnučka je dis... Prostě matematika, fyzika, či chemie jí nic neříká. V "normální" třídě byla ostatními zesměšňována, učitelé zmíněných předmětů z ní šíleli. Byla pořád na hranici propadnutí. Samozřejmě se to na ní psychicky projevilo. Byla permanentně nemocná, odmítala chodit do školy..atd.

Pak šla do speciálu, kde si učitelé všimli jejího nadání na jazyky i to, že má kreativní výtvarné myšlení. Předměty, kde měla potíže se daly na okraj a poradkyně u ní podporovala to, v čem byla dobrá.

Abych nezdržoval: Dnes je vedoucí kreativního oddělení zahraniční marketingové agentury, perfektně umí anglicky, německy, španělsky a sama říká, že kdyby ji nedali zavčas do speciálu, skončila by na útěku někde mezi bezdomovci, či na drogách.

+4/0
7.3.2016 16:33

J21a26r16d82a 83C52h14o49v41a94n37e34c 6491255613489

A ráno ji bolelo bříško, že?

To znám.

0/0
7.3.2016 16:40

I63g90o71r 57I60n56d13r86u86c61h

To ale nemáte jiný názor než já :) Jsme naprosto ve shodě.

+1/0
7.3.2016 16:44

J49a23n 77R15á20ž 9902829549617

Tak jsem myšlenku Vašeho článku pochopil špatně.;-(

Omlouvám se!

0/0
7.3.2016 16:52

I13g64o29r 19I64n37d42r76u82c24h

Jak píšu níže, na prvním místě musí být zájem dítěte. Nelze přijímat nějaká arbitrární řešení bez ohledu na to, zda dětem, kterých se to má týkat, vyhovují či nikoliv. Nicméně část odporu proti inkluzi je motivována předsudky. Snahou vytěsnit znevýhodněné děti někam na okraj společnosti, kde nebudou vidět. A s tím rozhodně rovněž nesouhlasím.

0/0
7.3.2016 17:10

P53a12v20e19l 59P60e98t27r81ž65í70l12a 9384761737611

Jak píšete, nejste odborník. No pravdou je, že mnozí rodiče nemají soudnost a dokážou dítěti udělat ze života doslova "peklo" ve jménu vše dobré pro mé dítě. A to je ten problém. Speciální školství má v naší společnosti naprosto neoprávněně nádech pejorativa - něčeho, co odděluje "normální" děti od těch, co mají problémy s učením v důsledku různých poruch (např. dyslexii, dysgrafii a pod.). Mám zkušenosti s mým dítětem a pokud Vás zajímá tato problematika, tak zde jsem popsal jeden konkrétní příklad speciální školy:

http://petrzila.blog.idnes.cz/c/495958/inkluze-komu-prospeje.html

http://petrzila.blog.idnes.cz/c/497709/inkluze-komu-pomuze.html

+2/0
7.3.2016 12:13

I31g93o79r 90I71n15d39r59u33c15h

Však jak píšu - měla by být zachována možnost volby. Inkluzi za každou cenu rovněž nepodporuji.

Jenom nesouhlasím s názorem, že jedno lehce postižené dítě bude brzdit celou třídu, a proto tam nepatří.

+1/0
7.3.2016 12:20

P86a18v56e14l 58P46e93t36r36ž62í31l41a 9214441177611

Nejde o to, že jedno dítě bude brzdit třídu. On je ten problém jinde - to jedno dítě, pokud bude zaostávat, nemá šanci na lepší vzdělání a bohužel ta třída (nevěřil by ste, jak dokáží být dnes děti zlé) mu to dá s plnou parádou těžce "sežrat".

0/0
7.3.2016 12:37

I15g80o98r 81I69n48d27r92u32c12h

To tam mám také. Jak říkám - mělo by se to řešit přísně individuálně a v zájmu toho konkrétního dítěte.

0/0
7.3.2016 12:39
Foto

M26i58l18o66š 92F62. 15P11e23c15h89a54r 3123481700265

Co je to „lehce postižené“? V návrhu bylo, tuším, jako akceptovatelné IQ 70, což je dost šílené.

Jistě, pokud bude takové dítě ve třídě jen jedno, ostatní asi brzdit nebude, ale samo se nenaučí ani to, co by se naučilo ve zvláštní škole, naopak se naučí, že má ze zády a vždy bude mít za zády nějakého asistenta...

0/0
7.3.2016 12:53

J42a66r10d26a 23C79h19o12v65a22n66e10c 6131705583479

Děti s IQ 130 zažívají každodenní peklo při zařazení mezi průměrné v úplně stejné míře, jako když průměrné dítě bude zařazeno mezi děti s IQ 70. Pořád je to úplně stejný třicetibodový rozdíl.

To jen tak na okraj...

0/0
7.3.2016 13:49

J46a64r82d87a 35C22h57o41v85a19n95e45c 6441725243989

Dnes ještě je výběr, možnost volby. Rodiče sami si rozhodnout, jestli své dítě dají do speciální školy, nebo ne. Potřebují k tomu ovšem doporučení pedagogickopsychologické poradny - zdravé děti tam neberou.

Až se zavede ta "inkluze", speciální školy zaniknou pro nedostatek žáků a pak už žádná volba nebude.

A zda jsou tam děti proti své vůli? No zeptejte se dětí na běžných základkách, kolik je jich tam proti své vůli. Proti vůli rodičů ale děti ve speciálních školách nejsou - bez jejich žádosti tam žádné dítě zařadit nelze.

+4/0
7.3.2016 12:04



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.