Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a17r57t24i16n 36P49r76á72š56e98k 8575121400203

svoboda k "návštěvě restauracve dle výběru" přeci je POŘÁD .. zdali je kuřácká / nekuřácká je jen KRITERIUM VYBĚRU

0/0
2.6.2017 11:45
Foto

V71á96c25l28a39v 62C11h38u42c73h83m26a 6295711778196

Nesmyslně dlouhým článkem a mícháním hrušek s jabkama jen vyjadřujete, že pokud se vám bolševický zákaz hodí do krámu tak s ním souhlasíte. Nebo se pletu a jste z principu proti zákazu kouření?

0/0
1.6.2017 15:06

I35g61o16r 92I71n15d79r31u79c86h

V článku na to odpověď máte - považuji to za opatření kontroverzní, kde objektivní pravda hledá obtížně (a patrně to ani není možné). Záleží čistě na osobních prioritách každého.

Mimochodem: znám poměrně dost nekuřáků, kteří jsou proti zákazu, a na druhé straně dost kuřáků, kteří s ním souhlasí. To opět ukazuje, jak je ta otázka nejednoznačná.

Nicméně můj článek je o tom, jak je vnímána svoboda. Proto ty „hrušky s jabkama“. Protože je krásně vidět, jak k ní třeba jeden a týž člověk přistupuje v různých situacích.

+1/0
1.6.2017 15:11
Foto

V74á50c85l20a79v 12C77h90u63c83h25m49a 6985381418156

Ano, souhlasím, že poměrné velká část lidí, která žongluje s pojmem svoboda, tak činí podle toho co vyhovuje konkrétně jim a nějaké principy jsou jim ukradené. Většinou vůbec nejde o svobodu, ale jen o okecání vlastního prospěchářství.

Ta otázka je celkem jednoznačná, pokud vám jde skutečně o svobodu a právo. Ale o to jde jen málokomu.

Nelze najít žádnou objektivní pravdu. Ta neexistuje. Existuje ale buď vyspělá svobodná společnost nebo společnost, která není schopna žít bez toho aby se nepodřizovala něčímu nátlaku. A já takovou společnost považuji za společnost otroků nebo společnost totalitní.

+2/0
1.6.2017 23:06

K28l81á42r51a 32T56r10n78k89o31v50á 3334279104909

S obsahem slova svoboda žonglujete jak se vám to hodí do krámu.

0/0
1.6.2017 14:30

I44g95o58r 74I35n87d55r63u14c24h

Ale kdež. Jenom se snažím ukázat, že to s ním není tak jednoznačné, jak by si možná někdo mohl myslet. :)

+1/0
1.6.2017 14:37
Foto

F51r79a24n34t20i21š17e63k 39K10š61í49r 2479456525

Jako kolektivista to budete mít vždy složité, pokud se budete chtít tvářit spravedlivě. Přitom je to opravdu jednoduché.

0/0
1.6.2017 15:05

I92g84o41r 88I80n37d67r45u83c34h

Myslím, že jste vůbec první člověk, který mě kdy označil za kolektivistu :)

0/0
1.6.2017 15:12

J15o12s78e66f 78L40e35i77n47e18r 8157309637642

Toho si nevšímejte. Pan Kšír, padesát let kolektivistou byl. Nechal si vše řádně , a do koruny zaplatit. Dnes individualistou se stal, a prostě nemá chuť na jiné platit. (marxistickou filozofii, vyměnil za rakouskou školu)

a jede se dál. Leč, kde je charakter, mnohý by se ptal?

+1/0
1.6.2017 16:11
Foto

F21r38a26n62t69i89š81e56k 20K39š82í93r 2709326245

Někdo kolektivistou byl a už není. Je hodně dostupných informací, které člověk, pokud je nakloněn ke svobodě snadno pochopí a kolektivistou přestane být. No a ti co nepřestali být kolektivisty, ti se stále něčemu diví a když už neví jak tak mluví jako bývalí politruci : on byl kulak, pochází z buržoazní rodiny, má nezdravé názory, zpochybňuje stranu a vládu lidu.... Viďte pane Leinere. A marxistickou školu jsem nevyměnil, protože jsem jí nikdy nevěřil a ani nectil takže i když si vymýšlíte s velkou snahou plivnout si, plivete maximálně na sebe.

0/0
1.6.2017 19:52

J43o23s22e77f 49L85e16i14n83e72r 8317309237682

Nemám nejmenší potřebu na vás plivat. Je to váš život. Pouze, těžko mohu souhlasit, že děláte z nouze ctnost. Již myšlenka, jít k armádě, byla,velkým intelektuálním selháním, z kterého jste se nikdy nedostal.

Jediné o čem se u vás dá hovořit, je pozérství. Trochu málo na dialog.

Já, na rozdíl od vás jsem svobodu ctil vždy a etatistou jsem nebyl nikdy.

+1/0
1.6.2017 20:07
Foto

F97r43a87n64t76i33š69e98k 50K81š24í43r 2329556675

Tak proč ty politrucké názory a řeči. Zatím jsem nezaregistroval, že byste hájil principy na kterých je svoboda postavena. Takže si o sobě můžete myslet co chcete ale svými postoji se spolehlivě dnes řadíte tam kde mě vyčítáte mé mladistvé selhání.

0/0
1.6.2017 22:16
Foto

V36á94c46l64a55v 32C74h90u17c85h25m34a 6325221778966

My dva se mnohdy neshodneme, ale v pohledu na Leinera s vámi jednoznačně souhlasím.

+1/0
1.6.2017 23:12

P68e61t43r 51N41ě49m15e16c 4555892722247

R^R^

+2/0
1.6.2017 13:31

J70i94ř35í 51K82u57č26e45r35a 5838581224746

Poslední dobou je hrozně moderní rozdělovat společnost na nesmiřitelné tábory a pak velmi účinně mezi ně postavit zeď formou zákona . To se strašně hodí těm co nejdřív rozeštvou a pak kralují. Tohle jsou přesně ty "levičácké výmysly", potřeba zaset nenávist jedněch k druhým a nezáleží na tom, jak politik sám sebe zařazuje, ale na tom, co činí. Pokaždé, když někomu část svobody berete musí s tím dotyčný souhlasit, jinak je to zvůle a to se taky nyní stalo.

Srovnání kuřáků z homosexuály je kouzelné, jen vám nedošlo, že jedněm se zakazuje a druhým se povoluje, udělal jste logické faux pass. A menšina kuřáku se musí potírat, kdežto ostatní jmenované menšiny je nutné podporovat, kde je logika.

Znamená to, že by náboženská menšina měla přestat zvonit zvony, protože většinu to obtěžuje hlukem? (Lze doložit i odborné studie na škodlivost hluku.)

Ještě ironičtější je srovnání s médii. Vsadím se, že existují www stránky, kam by jste v životě nevstoupil a odmítáte je, stejně si nekoupíte některé noviny ani časopisy. Tak proč sakra nepřikážeme zákonem těmto kverulantům, aby upravili laskavě svoji náplň tak, aby si obsah mohli přečíst všichni bez obav o své duševní zdraví. DO TOHO, rozdělme znovu společnost a postavme mezi tábory zeď nějakým zákonem.

K politice Babiše a jeho fanklubu ANO se nevyjadřuji, protože se mi příčí být sprostý, ale jsou to právě tito poslanci, kuli kterým je zákon tak přísný.

V závěru mi připadá, že víte co je dobrá a co špatná závislost obecně pro všechny. Bacha na to, právě subjektivní dělení lidí na ty dobré a špatné je možné jen do té doby, než se to rozhodnete uzákonit. Objektivní pravda není jedním subjektem nikdy dosažitelná.

+4/−1
1.6.2017 13:23

I67g96o56r 89I18n44d76r38u13c26h

Ve svém komentáři operujete s věcmi, které jsem nenapsal, tudíž nemá smysl, abych nějak podrobněji reagoval :)

+1/0
1.6.2017 13:32

J73i70ř22í 26K93u55č40e57r10a 5418111764466

Ale nemyslíte "levičácké výmysly", homosexuálové, náboženská menšina, média a závislost. V souvislostech operuji jak umím a patent na rozum nemám.

0/0
1.6.2017 14:02
Foto

F89r88a82n48t63i61š60e43k 77K84š38í66r 2809186595

Nemáte pravdu. To co zanedbáváte jsou vlastnické vztahy a právo vlastníka určovat si svá pravidla v hranicích svého pozemku. Vlastnická práva jsou základem tzv. přirozeného práva.

Přirozené právo může být objeveno a popsáno, ale nemůže být pozměněno lidskými ambicemi. Přirozené právo je takové právo, které může být zevšeobecněno na všechny lidské bytosti a vykonáváno bez povolení a bez porušování práv ostatních – jmenovitě jsou to práva na život (vlastnictví svého těla), majetek (právo vlastnit věci, nemovitosti, zvířata) a svobodu (určovat si vlastní pravidla v hranicích svého majetku).

0/−2
1.6.2017 12:58

I64g81o38r 47I41n91d18r76u21c45h

Vlastnické právo žádné „přirozené“ právo není. Je to opět záležitost, která nějak vznikla a nějak se vyvíjela. A lze k ní mít různý postoj.

Například původní obyvatelé Ameriky neznali, jak známo, osobní vlastnictví půdy. Něco takového považovali za nesmysl. A tak přišel bílý muž a tu půdu si, bez ohledu na to, že byla osídlena, vzal, protože přece „nikomu nepatřila“.

Dále se může vlastnické právo snadno dostat do konfliktu s veřejným zájmem: např. někdo si koupí historickou památku, kterou většina společnosti považuje za součást národního dědictví. A záměrně ji nechá zchátrat, aby ji mohl v havarijním stavu zbourat a postavit tam výnosné kanceláře.

Zmínil jste třeba právo vlastnit zvířata. A opět zde vidíme různé názory na to, co může člověk s takovým zvířetem, které vlastní dělat. Zda ho může třeba týrat apod.

Takže vidíte - není to vůbec tak jednoduché :)

+2/0
1.6.2017 13:06
Foto

F98r51a79n52t10i22š42e65k 29K20š10í28r 2609376745

Ale je to jednoduché. Jen kolektivisté vlastnická práva neustále zpochybňují. Vlastnická práva to je takový ten pevný bod o který pak můžete opřít jakékoliv mezilidské interakce bez toho, že by bylo nutné použít násilí. To znamená, že lze budovat morální vztahy založené na důvěře a dobrovolnosti od nichž se pak odvíjí potřeba lidí chovat se ctnostně.

Pokud morálku a právo odvodíte od hlasování nějaké skupiny lidí, co si například říká Stát, pak vymizí spravedlnost a s ní i ctnostné jednání. Vše bude postaveno na povolení a donucení.

0/−2
1.6.2017 14:24

I50g65o40r 92I36n86d37r73u32c97h

Já už ty Vaše teorie znám :)

Mají jednu zásadní nevýhodu: z historie známe situace, kdy se vše opíralo právě jen o soukromé vlastnictví a stát se do toho nemíchal - protože třeba ještě žádný nebyl. Vždycky to bylo spojeno se spoustou násilí.

Třeba takové období Divokého západu, kde spor vyhrál ten, kdo si najal lepší pistolníky. Tombstone. Wyat Earp atd. :)

Stát ostatně vznikl primárně za účelem ochrany soukromého vlastnictví. Protože jinak si každý musí své soukromé vlastnictví chránit sám. A z toho vznikají konflikty.

+1/0
1.6.2017 14:36
Foto

F45r59a72n39t14i97š80e15k 36K27š62í19r 2639346835

Je vidět, že o období Divokého západu nic nevíte. Počet vražd, nebo zabití na 1000 obyvatel tam byl menší než je dnes v USA na 1000 lidí. Stát nevznikl jako ochrana soukromého vlastnictví, ale jen jako vyšší fáze organizace těch co loupili. Nejdříve ze sebe udělali šlechtu a krále, dnes ze sebe udělali demokratické poslance a vládu.

0/0
1.6.2017 15:08

J26o33s24e87f 48L64e62i76n19e66r 8507529457282

Excelentní článek. :-)R^

Ačkoli se mě problém, jako kuřáka dotýká, nemohu než souhlasit. Konečně smysluplný článek.

+3/−1
1.6.2017 12:53

J18a21r23o15s30l12a75v 82H92i89ř16m11a47n 7551102566872

Má to hlavu a patu. Karma.R^

+3/0
1.6.2017 12:36

J55a76n 67R52á70ž 1149583434580

Vše je relativní. I ta hlava a pata o které se zmiňujete. Já ji v článku nenašel.

0/0
1.6.2017 20:33



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.