Eliška a její rod

V dnešním blogu vám chci představit zajímavou ženu a autorku Elišku Antošovou, jejíž knihu Na autismus jedině autibiotika již brzy vydám ve svém nakladatelství.

„Sedím na louce s notebookem na kolenou, občas se kolem mě mihne konipásek. Slunce z mateřídoušky ždímá do prostoru poslední molekuly vůně, které se mísí s pachem sena. Nad protějším kopcem krouží dva dravci. Káva mi stydne, podzim se blíží. Miluji. Miluji svoje děti. Miluji život. Náš život, který bolí.“
 

eliska a jenik

Eliška vystudovala psychologii, zamilovala se, provdala se a narodili se jí krátce pro sobě dva krásní chlapečci. Všechno vypadalo skvěle. Přesně tak, jak si to Eliška představovala.

„Jenda byl rozkošné miminko. Zvládl každý výlet, vše rád ochutnával, ničeho se nebál, s ničím neměl problém. Přijal každého člověka a byl naprosto radostná rozkvétající bytost. Když jsem si ho přinesla z porodnice, díval se na mě tak sebejistě a klidně, že jsem dala pryč celou krabici vybavení pro případ bolestivého kojení (po strašné předchozí zkušenosti), postýlku, monitor dechu, kočárek, dudlíky i zavinovačky a byli jsme prostě spolu bok po boku a takřka nepřetržitě se na sebe smáli.“
 

eliska

„Jako budoucí psycholožka jsem nechtěla pracovat s rozbitými dětmi. Ani s jakýmikoliv jinými dětmi. Dětí jsem se bála! Nechápala jsem, co po mně chtějí a proč se na mě pořád tak divně tváří. Jako by mi viděly až do žaludku. Nevěřila jsem jim ani Ježíška! Děti mají hrozně moc různých tělních tekutin, které rády používají k nepůvodním účelům. Nerozuměla jsem dětem a říkala jsem si, že u vlastních dětí to bude jiné a budeme spojeni takřka telepaticky. Byla jsem přesvědčena, že dráha psychoanalytické terapeutky nebo klinické psycholožky ve výzkumu a dvě nadané děti jsou přesně to, co mě může učinit šťastnou.“

Přestože se děti vyvíjely přibližně do jednoho roku úplně normálně, najednou se začaly od většiny ostatních dětí lišit.

„Čas udělal frnk,a já tu teď sedím a přemýšlím, co se to stalo. Kdy se to stalo. Kdy došlo k tomu momentu, že se iluze „mně se to přeci stát nemůže“ rozplynula jako pára nad hrncem? Rodinou dítěte s postižením se můžete stát dřív, než vůbec nějaké dítě máte. A to díky dobré prenatální diagnostice, která vám před očima hned z kraje rozprostře výhled do bezedného chřtánu strachu mateřské řehole. Rodinou dítěte s postižením se můžete se stát při porodu. Po porodu. Kdykoliv. Může to přijít náhle formou nehody nebo nemoci. Také ale plíživě, kdy se vám zpočátku zdravé dítě přestane vyvíjet nebo se jeho vývoj zpomalí. Může vám trvat i roky, než se potvrdí, že dítě má nějaký zdravotní problém a už se to nějak nesrovná. Potkat to může i ředitele zeměkoule. Jen ne mě. Jen ne mě!“

Eliška v knize popisuje poutavým a osobitým způsobem, bez sebelítosti a občas s notnou dávkou humoru, jak se postupně vyrovnávala s tím, že její dvě děti budou mít speciální potřeby. Jak se učila a neustále učí tyto potřeby uspokojovat. Jak se snaží sladit péči o děti s vlastním osobním životem.

Knihu lze doporučit nejen všem rodičům, kteří se ocitli v podobné situaci. Měl by si ji přečíst každý. Protože lidé s různými psychickými problémy žijí mezi námi. A jejich okolí vždy neví, jak se k nim chovat, jak na ně reagovat. Eliščina kniha vám pomůže pochopit svět autistů i lidí, jejichž život je s ním neodlučně svázán.

Text doplňují vtipné ilustrace výtvarnice Kristýny Stojíspěstí.
Více informací na: https://www.indruch.cz/produkt/eliska-antosova-na-autismus-jedine-autibiotika/

komiks

 

Autor: Igor Indruch | pátek 15.10.2021 13:45 | karma článku: 3,93 | přečteno: 186x
  • Další články autora

Igor Indruch

Jakubův příběh

V tomto článku vám chci představit jednoho moc zajímavého autora. Autora, který se od ostatních autorů tak trochu liší.

5.8.2021 v 18:08 | Karma: 5,09 | Přečteno: 260x | Diskuse| Kultura

Igor Indruch

Jak je důležité míti Bedny

Legrační na tom je, že jsem s tou knihou původně nechtěl mít vůbec nic společného. Já totiž nemám moc rád díla, ve kterých se zbytečně vraždí, mučí apod. Nejsem například vůbec fanouškem Quentina Tarantina.

4.8.2021 v 13:48 | Karma: 14,83 | Přečteno: 508x | Diskuse| Kultura

Igor Indruch

Trampoty malého nakladatele II.

Po první, úvodní části, která byla, ano, poněkud nudná, několik „veselých historek z natáčení“. Není to opravdu vždycky jednoduché – udělat knížku. I když na první pohled to kdovíjak složitě nevypadá.

3.8.2021 v 12:25 | Karma: 6,92 | Přečteno: 178x | Diskuse| Kultura

Igor Indruch

Trampoty malého nakladatele I

Krátké glosy a postřehy o tom, jaké to je, když se člověk rozhodne na stará kolena vydávat knihy. Na první pohled je to možná taková nudná, nezáživná činnost. Nicméně dá se při tom užít legrace i přijít o nervy.

19.7.2021 v 12:30 | Karma: 7,44 | Přečteno: 148x | Diskuse| Kultura

Igor Indruch

Je Petr Kukal „sexistické prasátko“?

Poslední kauza s feministickým podtextem, tedy případ fejetonu Petra Kukala a následného dění, mne poněkud znepokojila.

30.3.2020 v 15:45 | Karma: 41,48 | Přečteno: 11250x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech

2. května 2024  9:16

Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...

Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL

2. května 2024  8:17,  aktualizováno  8:48

Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici

2. května 2024  8:11

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky

2. května 2024  7:53

Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...

  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2368x
Milující otec. Křesťansko-ateistický zenbuddhista. Překladatel na volné noze. Autor dvou knih.