Děkujeme za pochopení.
PájaZítra
moc pěkně napsaný
jen z toho teď nevím, jestli jsem opravdu ryzí ateista nebo jen ten agnostik, asi to bude něco mezitím - prostě nevěřím a neřeším to, pokud mě ovšem k debatě o bezvěrství někdo nevyprovokuje
takoví ti "spící" věřící, co mají to své a nikomu nic nevnucujou mi nevadí, ale ti "hlásiči", co maj nutkavou potřebu do širýho světa furt něco náboženskýho vytrubovat, jakým je např. bloger Lubomír Vít, ti mě nebetyčně štvou (nahraď sprostým slovem)
rudaz
Re: moc pěkně napsaný
Tak jeho články nečtěte. Nebo že by Vás provokovaly k zamyšlení? Pro pravdu se každý totiž zlobí. Diskuze zde je korektní, zajímavá, poučná. A autor tohoto článku je vstřícný diskuzi, z níž může vzejít jen dobro...
dva mraky
Hezka uvaha
Ale podle me ateismus je cela skupina svetonazoru, ruzne radikalnich. Vira je intuitivni skok, pevne presvedceni nepodeprene empirickym poznanim. A pokud je nekdo radikalni ateista, je pevne presvedceny o neexistenci vyssi entity, a to vira je. Dukaz na vylouceni existence neceho je hodne tezka disciplina. Neexistence bozstev zatim nebyla dokazana.
Igor Indruch
Re: Hezka uvaha
Ateismus je "nevíra" v boží existenci. Nic víc. A pak samozřejmě existují všelijaké ty světové názory apod., které jsou ateistické. Ale to už je taková nadstavba. "Radikání ateismus" je zvláštní slovní spojení. Záleží na tom, co si pod ním představíme. Ateismus jako takový nemůže být v zásadě "radikální" či méně radikální. Radikální mohou být některé postoje, které z ateismu vycházejí, ale ve své podstatě s ním až tak nesouvisejí. Ve své podstatě se jedná spíš o jakých "ateistický aktivismus", o kterém je řeč níže v souvislosti s Dawkinsem. A tento aktivismus může být více či méně radikální. Zde ovšem není hlavní motivací nějaká potřeba či přesvědčení, že je třeba "hlásat ateismus". To je spíš určitá obava či znechucení právě z toho, jak se nám některé náboženské skupiny snaží "kafrat do života". Klasickým příkladem jen poměrně sílící islamofobie, kterou sdílejí křesťané, židé, ateisti, agnostici atd. prakticky rovným dílem. A do jisté míry asi i oprávněně.
Egerie
Není.
Jednak proto, že diskutují stylem "je to v bibli, tudíž je to PRAVDA, tečka" (obdoba "říkali to v telce" ) a druhak právě pro tu zmíněnou potřebu kafrat druhým do života .
Abych byla spravedlivá, to druhý se ale netýká všech, jenom fanatiků .
rudaz
Re: Není.
Stylem "je to v Bibli " nebo "říkal to pan farář" diskutují nepoučení věřící. Doporučuji v tomto směru četbu "Zápasu o duši" na http://www.hcjb.cz.
Zásadou je nekafrat druhým do života, ale upozornit je na správnou cestu, více viz Žalm č. 1 a další v Bibli.
Pokud někdo neumí číst v Novém zákoně (jako já před 10.lety), doporučuji koupit "Meduňku" a vyhledat termíny přednášek prof.Foučkové Marty. 14.4.2012 vyprodá Semilaso v Brně. Vše je prostě o vzdělávání se, trvalém učení.
Víra bez lásky činí fanatickým.
AlBunda
zajímavý článek,
nevím odkud je tenhle citát,ale hodí se sem pro ateisty-nezáleží na tom,jestli věříš v peklo,ale veř,že peklo věří v tebe.
rudaz
Re: zajímavý článek,
Ano, ateisté se mohou poučit. Kde však autor bere jistotu, že věřícímu činí potíže diskuze na tohle téma? Křesťan je dokonce povinen se bavit s váhajícím, s odpadlíkem. A ukazovat jemu cestu ke světlu! Stále totiž platí:
"Někteří zašli tak daleko do tmavých úkrytů, že si myslí, že je zmatené všechno, co je na světle." >POMPEY.
Takže dialog je povinný, nikoliv možný. Samozřejmě vše má svoje pravidla, více na http://www.hcjb.cz. I autorovi doporučuji četbu "Zápasu o duši" tamtéž nebo si jej nechat posílat do klidu domova. A diskutovat, vyměňovat si názory. Evidentně tak doposud činil málo, proto ty naivní závěry.
Buďme svorni.
venenum
Velmí pěkné,
souhlasím, ale mám malou připomínku.
Píšete: " Ateista ví, že má-li mizerný život teď, a sám s tím nic neudělá, bude mít mizerný život až do smrti a pak už ho nečeká vůbec nic. To není vůbec radostná vyhlídka."
ALE PROČ BY TO NEMĚLA BÝT RADOSTNÁ VYHLÍDKA ?
Co je na tom smutného, že po smrti už nic není ?
Není to spíše osvobozující zjištění ?
Igor Indruch
Re: Velmí pěkné,
Ono je to myšleno v kontextu třeba těch blahoslavenství, se kterými tak trošku poeticky polemizuju v závěru. Tam se člověku slibuje, že za různá strádání v životě nakonec dostane jakousi kompenzaci či odměnu.
Jinak já třeba také nemám touhu po "životě po životě" a tak mi to vyhovuje. Posmrtný život v jakékoliv podobě je jedna z věcí, které mi nedávají smysl.
jarinka
S některými věřícími
možný není. Můj příbuzný věří v různá znamení a ten, kdo mu nedá za pravdu, je u něho hlupák. Nejraději mám ty věřící, o kterých ani nevím, že věří
AlBunda
Re: S některými věřícími
to je dost podivné,pokud je opravdu věřící,že věří různým znamením
laura jones
Lidé mají odpovědi, i když nevědí,
takže slušná domluva může být snesitelná, ba dokonce příjemná, ale nemusí vést k žádnému závěru. Ověřte si raději sami, zda Bůh existuje. Zda je všudypřítomný, milující, všemohoucí. Pokud ano, odpoví Vám. Albert Einstein řekl, že "problémy společnosti nemohou být řešeny na stejné myšlenkové úrovni jako je společnost, která je vytvořila" Souhlasím s ním, lidé nemají odpovědi na leckteré otázky jiných lidí. Často na ty nejdůležitější. Víme, že moudrost se nerovná inteligenci, že věda a víra si nekonkurují, ale neumíme s tím v denní praxi žít. Možná proto se někteří z nás rádi přikloní k Boží milosti, k odpuštění. Odpustit může být někdy tak těžké, že mi na to vlastní síly nestačí, jenže: ty mi nestačí ani na to, abych unesla neodpuštění. Tady mi věda nepomůže, a jiní lidé neporadí.
kareldrabek.blog.idnes.cz
Slušní lidé se vždycky domluví
a s fanatiky se bavit nehodlám.
- Počet článků 119
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2368x