Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

PájaZítra

20. 3. 2012 22:56
moc pěkně napsaný

jen z toho teď nevím, jestli jsem opravdu ryzí ateista nebo jen ten agnostik, asi to bude něco mezitím - prostě nevěřím a neřeším to, pokud mě ovšem k debatě o bezvěrství někdo nevyprovokuje

takoví ti "spící" věřící, co mají to své a nikomu nic nevnucujou mi nevadí, ale ti "hlásiči", co maj nutkavou potřebu do širýho světa furt něco náboženskýho vytrubovat, jakým je např. bloger Lubomír Vít, ti mě nebetyčně štvou (nahraď sprostým slovem)

1 0
možnosti
R

rudaz

20. 3. 2012 23:00
Re: moc pěkně napsaný

Tak jeho články nečtěte. Nebo že by Vás provokovaly k zamyšlení? Pro pravdu se každý totiž zlobí. Diskuze zde je korektní, zajímavá, poučná. A autor tohoto článku je vstřícný diskuzi, z níž může vzejít jen dobro...R^

0 0
možnosti

dva mraky

20. 3. 2012 22:04
Hezka uvaha

Ale podle me ateismus je cela skupina svetonazoru, ruzne radikalnich. Vira je intuitivni skok, pevne presvedceni nepodeprene empirickym poznanim. A pokud je nekdo radikalni ateista, je pevne presvedceny o neexistenci vyssi entity, a to vira je. Dukaz na vylouceni existence neceho je hodne tezka disciplina. Neexistence bozstev zatim nebyla dokazana.

0 0
možnosti
II

Igor Indruch

20. 3. 2012 22:40
Re: Hezka uvaha

Ateismus je "nevíra" v boží existenci. Nic víc. A pak samozřejmě existují všelijaké ty světové názory apod., které jsou ateistické. Ale to už je taková nadstavba. "Radikání ateismus" je zvláštní slovní spojení. Záleží na tom, co si pod ním představíme. Ateismus jako takový nemůže být v zásadě "radikální" či méně radikální. Radikální mohou být některé postoje, které z ateismu vycházejí, ale ve své podstatě s ním až tak nesouvisejí. Ve své podstatě se jedná spíš o jakých "ateistický aktivismus", o kterém je řeč níže v souvislosti s Dawkinsem. A tento aktivismus může být více či méně radikální. Zde ovšem není hlavní motivací nějaká potřeba či přesvědčení, že je třeba "hlásat ateismus". To je spíš určitá obava či znechucení právě z toho, jak se nám některé náboženské skupiny snaží "kafrat do života". Klasickým příkladem jen poměrně sílící islamofobie, kterou sdílejí křesťané, židé, ateisti, agnostici atd. prakticky rovným dílem. A do jisté míry asi i oprávněně.

0 0
možnosti
LJ

Ladislav Jílek

20. 3. 2012 21:35
Líbí se mi, že jste upřimný.

To říkám jako věřící.

0 0
možnosti
E

Egerie

20. 3. 2012 21:29
Není.

Jednak proto, že diskutují stylem "je to v bibli, tudíž je to PRAVDA, tečka" (obdoba "říkali to v telce" ;-D) a druhak právě pro tu zmíněnou potřebu kafrat druhým do života ;-)R^.

Abych byla spravedlivá, to druhý se ale netýká všech, jenom fanatiků :-).

1 0
možnosti
R

rudaz

20. 3. 2012 21:50
Re: Není.

Stylem "je to v Bibli " nebo "říkal to pan farář" diskutují nepoučení věřící. Doporučuji v tomto směru četbu "Zápasu o duši" na http://www.hcjb.cz.

Zásadou je nekafrat druhým do života, ale upozornit je na správnou cestu, více viz Žalm č. 1 a další v Bibli.

Pokud někdo neumí číst v Novém zákoně (jako já před 10.lety), doporučuji koupit "Meduňku" a vyhledat termíny přednášek prof.Foučkové Marty. 14.4.2012 vyprodá Semilaso v Brně. Vše je prostě o vzdělávání se, trvalém učení.

Víra bez lásky činí fanatickým.R^

0 0
možnosti
A

AlBunda

20. 3. 2012 20:58
zajímavý článek,

nevím odkud je tenhle citát,ale hodí se sem pro ateisty-nezáleží na tom,jestli věříš v peklo,ale veř,že peklo věří v tebe.

1 0
možnosti
R

rudaz

20. 3. 2012 21:24
Re: zajímavý článek,

Ano, ateisté se mohou poučit. Kde však autor bere jistotu, že věřícímu činí potíže diskuze na tohle téma? Křesťan je dokonce povinen se bavit s váhajícím, s odpadlíkem. A ukazovat jemu cestu ke světlu! Stále totiž platí:

"Někteří zašli tak daleko do tmavých úkrytů, že si myslí, že je zmatené všechno, co je na světle." >POMPEY.

Takže dialog je povinný, nikoliv možný. Samozřejmě vše má svoje pravidla, více na http://www.hcjb.cz. I autorovi doporučuji četbu "Zápasu o duši" tamtéž nebo si jej nechat posílat do klidu domova. A diskutovat, vyměňovat si názory. Evidentně tak doposud činil málo, proto ty naivní závěry.

Buďme svorni.

R^

0 0
možnosti
MM

venenum

20. 3. 2012 20:29
Velmí pěkné,

souhlasím, ale mám malou připomínku.

Píšete: " Ateista ví, že má-li mizerný život teď, a sám s tím nic neudělá, bude mít mizerný život až do smrti a pak už ho nečeká vůbec nic. To není vůbec radostná vyhlídka."

ALE PROČ BY TO NEMĚLA BÝT RADOSTNÁ VYHLÍDKA ?

Co je na tom smutného, že po smrti už nic není ?

Není to spíše osvobozující zjištění ?

0 0
možnosti
II

Igor Indruch

20. 3. 2012 20:43
Re: Velmí pěkné,

Ono je to myšleno v kontextu třeba těch blahoslavenství, se kterými tak trošku poeticky polemizuju v závěru. Tam se člověku slibuje, že za různá strádání v životě nakonec dostane jakousi kompenzaci či odměnu. 

Jinak já třeba také nemám touhu po "životě po životě" a tak mi to vyhovuje. Posmrtný život v jakékoliv podobě je jedna z věcí, které mi nedávají smysl.

0 0
možnosti

jarinka

20. 3. 2012 19:35
S některými věřícími

možný není. Můj příbuzný věří v různá znamení a ten, kdo mu nedá za pravdu, je u něho hlupák. Nejraději mám ty věřící, o kterých ani nevím, že věří :-)

0 0
možnosti
A

AlBunda

20. 3. 2012 21:00
Re: S některými věřícími

to je dost podivné,pokud je opravdu věřící,že věří různým znamením

0 0
možnosti
LJ

laura jones

20. 3. 2012 19:17
Lidé mají odpovědi, i když nevědí,

takže slušná domluva může být snesitelná, ba dokonce příjemná, ale nemusí vést k žádnému závěru. Ověřte si raději sami, zda Bůh existuje. Zda je všudypřítomný, milující, všemohoucí. Pokud ano, odpoví Vám. Albert Einstein řekl, že "problémy společnosti nemohou být řešeny na stejné myšlenkové úrovni jako je společnost, která je vytvořila" Souhlasím s ním, lidé nemají odpovědi na leckteré otázky jiných lidí. Často na ty nejdůležitější. Víme, že moudrost se nerovná inteligenci, že věda a víra si nekonkurují, ale neumíme s tím v denní praxi žít. Možná proto se někteří z nás rádi přikloní k Boží milosti, k odpuštění. Odpustit může být někdy tak těžké, že mi na to vlastní síly nestačí, jenže: ty mi nestačí ani na to, abych unesla neodpuštění. Tady mi věda nepomůže, a jiní lidé neporadí.

0 0
možnosti
K

kareldrabek.blog.idnes.cz

20. 3. 2012 18:35
Slušní lidé se vždycky domluví

a s fanatiky se bavit nehodlám.

1 0
možnosti
JN

Wrunx

20. 3. 2012 21:14
Re: Slušní lidé se vždycky domluví

přesně tak.R^

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

20. 3. 2012 18:30
Ale jo, je možný

občas se s nimi dá pokecat ;-DR^

0 0
možnosti
E

Egerie

20. 3. 2012 21:33
Re: Ale jo, je možný

R^ ale na JINÝ téma, než víra ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2368x
Milující otec. Křesťansko-ateistický zenbuddhista. Překladatel na volné noze. Autor dvou knih.