Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L57e53o20n73t51ý42n12a 39C48h15v92á66t54a36l55o29v95á 1253475876

Pomalejší dítě dnes skutečně brzdí třídu. Je to právě z toho důvodu, který uvádíte. Dříve rodič takovému dítěti zaplatil doučování nebo se s ním více učil. Dnes to svede na "neschopnou" učitelku nebo ostatní děti, které ho utiskují. Ne snad, že by rodiče dříve měli tolik sebereflexe, spíše měla dřív škola více možností se žáka zbavit odsunutím na zvláštní školu. Pokud škola inkluzí přijde o možnost opravdu problematického žáka odsunout na jinou školu, bude to jen ke škodě všech. Výsledkem bude, že na základních školách bude ještě méně kvalitních učitelů, za to tam bude spousta asistentů a příčetným rodičům nezbyde nic jiného než státní základní školu platit ze svých daní a ještě svému dítěti našetřit na soukromou. Cpaní všech do jedné normy, prostě fungovat nebude.

Největší problém v současné době pravděpodobně spočívá v povinném základním školství. Je spousta škol, kde jsou více než problematičtí žáci, jenže co s nimi? Ze základní školy je prostě nemůžete vyhodit a to se bavíme o chování žáků.

0/0
7.3.2016 23:48

P83a71v40e50l 43P25e44t36r85ž59í63l93a 9714891387611

Pokud si člověk opravdu přečte onen zákon, pak záměr je přesně v dikci omezenosti myšlení dnešních politických "šedých kůr mozkových. V praxi to chápejme asi tak, že průměrné IQ je u nás 110. Takže představa MŠaS je asi taková, že vezmeme 10 velmi nadaných dětí, 10 dětí s průměrným intelektem a 10 dětí, které mají nějaké problémy (ať už mentální či třeba dyslexii - což samozřejmě neznamená, že tyto děti mají nutně zhoršený intelekt) a vytvoříme třídu, kde bude statisticky 30 průměrných dětí. V praxi je to samozřejmě naprostá pitomost lidí, kteří nemají o praktickém školství žádné představy.

Základním rozdílem mezi speciální školou a "běžnou" školou je v počtu žáků ve třídě. Má-li pedagog ve třídě max. 12 dětí, samozřejmě lze daleko individuálněji přizpůsobit výuku jejich schopnostem, čímž se dá velkou měrou eliminovat jejich handicap. Další a neméně důležitou součástí speciálních škol je skutečnost, že jejich pedagogové mají aprobaci z psychologie dítěte, takže tito učitelé mají lepší rozpoznávací schopnosti ohledně potřeb dítěte.

Víte, v této zemi se narodil, žil a pracoval jeden z největších světových odborníků na specifické potřeby školské výchovy - profesor Zdeněk Matějček. Měl jsem tu čest se ještě před jeho skonem účastnit se dvou besed s tímto skvělým člověkem a mohu vřele doporučit se seznámit s jeho přednáškami a pracemi na téma speciální školství či specifické poruchy učení. Zejména by se s jeho prací měli seznámit ty ministerští patlalové, z jejichž dílny tento paskvil vzešel.

+2/0
7.3.2016 22:02

J33a67n 76R36á55ž 9482939249287

Já mám náhled jiný. A také podpořený vlastní zkušeností. Vnučka je dis... Prostě matematika, fyzika, či chemie jí nic neříká. V "normální" třídě byla ostatními zesměšňována, učitelé zmíněných předmětů z ní šíleli. Byla pořád na hranici propadnutí. Samozřejmě se to na ní psychicky projevilo. Byla permanentně nemocná, odmítala chodit do školy..atd.

Pak šla do speciálu, kde si učitelé všimli jejího nadání na jazyky i to, že má kreativní výtvarné myšlení. Předměty, kde měla potíže se daly na okraj a poradkyně u ní podporovala to, v čem byla dobrá.

Abych nezdržoval: Dnes je vedoucí kreativního oddělení zahraniční marketingové agentury, perfektně umí anglicky, německy, španělsky a sama říká, že kdyby ji nedali zavčas do speciálu, skončila by na útěku někde mezi bezdomovci, či na drogách.

+4/0
7.3.2016 16:33

J12a13r89d96a 21C71h62o69v33a23n85e23c 6681405363969

A ráno ji bolelo bříško, že?

To znám.

0/0
7.3.2016 16:40

I74g52o87r 50I97n93d64r96u92c95h

To ale nemáte jiný názor než já :) Jsme naprosto ve shodě.

+1/0
7.3.2016 16:44

J38a47n 20R42á44ž 9762259319417

Tak jsem myšlenku Vašeho článku pochopil špatně.;-(

Omlouvám se!

0/0
7.3.2016 16:52

I21g54o38r 73I86n11d34r47u75c52h

Jak píšu níže, na prvním místě musí být zájem dítěte. Nelze přijímat nějaká arbitrární řešení bez ohledu na to, zda dětem, kterých se to má týkat, vyhovují či nikoliv. Nicméně část odporu proti inkluzi je motivována předsudky. Snahou vytěsnit znevýhodněné děti někam na okraj společnosti, kde nebudou vidět. A s tím rozhodně rovněž nesouhlasím.

0/0
7.3.2016 17:10

P47a63v37e50l 39P79e94t16r73ž30í17l48a 9914131257431

Jak píšete, nejste odborník. No pravdou je, že mnozí rodiče nemají soudnost a dokážou dítěti udělat ze života doslova "peklo" ve jménu vše dobré pro mé dítě. A to je ten problém. Speciální školství má v naší společnosti naprosto neoprávněně nádech pejorativa - něčeho, co odděluje "normální" děti od těch, co mají problémy s učením v důsledku různých poruch (např. dyslexii, dysgrafii a pod.). Mám zkušenosti s mým dítětem a pokud Vás zajímá tato problematika, tak zde jsem popsal jeden konkrétní příklad speciální školy:

http://petrzila.blog.idnes.cz/c/495958/inkluze-komu-prospeje.html

http://petrzila.blog.idnes.cz/c/497709/inkluze-komu-pomuze.html

+2/0
7.3.2016 12:13

I24g58o90r 77I19n97d46r98u24c52h

Však jak píšu - měla by být zachována možnost volby. Inkluzi za každou cenu rovněž nepodporuji.

Jenom nesouhlasím s názorem, že jedno lehce postižené dítě bude brzdit celou třídu, a proto tam nepatří.

+1/0
7.3.2016 12:20

P46a78v10e48l 73P55e87t54r55ž41í11l96a 9804611487691

Nejde o to, že jedno dítě bude brzdit třídu. On je ten problém jinde - to jedno dítě, pokud bude zaostávat, nemá šanci na lepší vzdělání a bohužel ta třída (nevěřil by ste, jak dokáží být dnes děti zlé) mu to dá s plnou parádou těžce "sežrat".

0/0
7.3.2016 12:37

I51g11o33r 71I61n34d58r53u86c74h

To tam mám také. Jak říkám - mělo by se to řešit přísně individuálně a v zájmu toho konkrétního dítěte.

0/0
7.3.2016 12:39
Foto

M56i96l43o49š 27F37. 35P86e42c26h16a34r 3553601600475

Co je to „lehce postižené“? V návrhu bylo, tuším, jako akceptovatelné IQ 70, což je dost šílené.

Jistě, pokud bude takové dítě ve třídě jen jedno, ostatní asi brzdit nebude, ale samo se nenaučí ani to, co by se naučilo ve zvláštní škole, naopak se naučí, že má ze zády a vždy bude mít za zády nějakého asistenta...

0/0
7.3.2016 12:53

J57a82r41d26a 77C38h39o48v56a44n74e52c 6891215303559

Děti s IQ 130 zažívají každodenní peklo při zařazení mezi průměrné v úplně stejné míře, jako když průměrné dítě bude zařazeno mezi děti s IQ 70. Pořád je to úplně stejný třicetibodový rozdíl.

To jen tak na okraj...

0/0
7.3.2016 13:49

J61a98r98d89a 21C16h23o72v70a92n29e32c 6631265553729

Dnes ještě je výběr, možnost volby. Rodiče sami si rozhodnout, jestli své dítě dají do speciální školy, nebo ne. Potřebují k tomu ovšem doporučení pedagogickopsychologické poradny - zdravé děti tam neberou.

Až se zavede ta "inkluze", speciální školy zaniknou pro nedostatek žáků a pak už žádná volba nebude.

A zda jsou tam děti proti své vůli? No zeptejte se dětí na běžných základkách, kolik je jich tam proti své vůli. Proti vůli rodičů ale děti ve speciálních školách nejsou - bez jejich žádosti tam žádné dítě zařadit nelze.

+4/0
7.3.2016 12:04





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.