Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pomalejší dítě dnes skutečně brzdí třídu. Je to právě z toho důvodu, který uvádíte. Dříve rodič takovému dítěti zaplatil doučování nebo se s ním více učil. Dnes to svede na "neschopnou" učitelku nebo ostatní děti, které ho utiskují. Ne snad, že by rodiče dříve měli tolik sebereflexe, spíše měla dřív škola více možností se žáka zbavit odsunutím na zvláštní školu. Pokud škola inkluzí přijde o možnost opravdu problematického žáka odsunout na jinou školu, bude to jen ke škodě všech. Výsledkem bude, že na základních školách bude ještě méně kvalitních učitelů, za to tam bude spousta asistentů a příčetným rodičům nezbyde nic jiného než státní základní školu platit ze svých daní a ještě svému dítěti našetřit na soukromou. Cpaní všech do jedné normy, prostě fungovat nebude.

Největší problém v současné době pravděpodobně spočívá v povinném základním školství. Je spousta škol, kde jsou více než problematičtí žáci, jenže co s nimi? Ze základní školy je prostě nemůžete vyhodit a to se bavíme o chování žáků.

0 0
možnosti

Pokud si člověk opravdu přečte onen zákon, pak záměr je přesně v dikci omezenosti myšlení dnešních politických "šedých kůr mozkových. V praxi to chápejme asi tak, že průměrné IQ je u nás 110. Takže představa MŠaS je asi taková, že vezmeme 10 velmi nadaných dětí, 10 dětí s průměrným intelektem a 10 dětí, které mají nějaké problémy (ať už mentální či třeba dyslexii - což samozřejmě neznamená, že tyto děti mají nutně zhoršený intelekt) a vytvoříme třídu, kde bude statisticky 30 průměrných dětí. V praxi je to samozřejmě naprostá pitomost lidí, kteří nemají o praktickém školství žádné představy.

Základním rozdílem mezi speciální školou a "běžnou" školou je v počtu žáků ve třídě. Má-li pedagog ve třídě max. 12 dětí, samozřejmě lze daleko individuálněji přizpůsobit výuku jejich schopnostem, čímž se dá velkou měrou eliminovat jejich handicap. Další a neméně důležitou součástí speciálních škol je skutečnost, že jejich pedagogové mají aprobaci z psychologie dítěte, takže tito učitelé mají lepší rozpoznávací schopnosti ohledně potřeb dítěte.

Víte, v této zemi se narodil, žil a pracoval jeden z největších světových odborníků na specifické potřeby školské výchovy - profesor Zdeněk Matějček. Měl jsem tu čest se ještě před jeho skonem účastnit se dvou besed s tímto skvělým člověkem a mohu vřele doporučit se seznámit s jeho přednáškami a pracemi na téma speciální školství či specifické poruchy učení. Zejména by se s jeho prací měli seznámit ty ministerští patlalové, z jejichž dílny tento paskvil vzešel.

2 0
možnosti

J47a45n 19R38á40ž

7. 3. 2016 16:33

Já mám náhled jiný. A také podpořený vlastní zkušeností. Vnučka je dis... Prostě matematika, fyzika, či chemie jí nic neříká. V "normální" třídě byla ostatními zesměšňována, učitelé zmíněných předmětů z ní šíleli. Byla pořád na hranici propadnutí. Samozřejmě se to na ní psychicky projevilo. Byla permanentně nemocná, odmítala chodit do školy..atd.

Pak šla do speciálu, kde si učitelé všimli jejího nadání na jazyky i to, že má kreativní výtvarné myšlení. Předměty, kde měla potíže se daly na okraj a poradkyně u ní podporovala to, v čem byla dobrá.

Abych nezdržoval: Dnes je vedoucí kreativního oddělení zahraniční marketingové agentury, perfektně umí anglicky, německy, španělsky a sama říká, že kdyby ji nedali zavčas do speciálu, skončila by na útěku někde mezi bezdomovci, či na drogách.

4 0
možnosti

A ráno ji bolelo bříško, že?

To znám.

0 0
možnosti

Jak píšete, nejste odborník. No pravdou je, že mnozí rodiče nemají soudnost a dokážou dítěti udělat ze života doslova "peklo" ve jménu vše dobré pro mé dítě. A to je ten problém. Speciální školství má v naší společnosti naprosto neoprávněně nádech pejorativa - něčeho, co odděluje "normální" děti od těch, co mají problémy s učením v důsledku různých poruch (např. dyslexii, dysgrafii a pod.). Mám zkušenosti s mým dítětem a pokud Vás zajímá tato problematika, tak zde jsem popsal jeden konkrétní příklad speciální školy:

http://petrzila.blog.idnes.cz/c/495958/inkluze-komu-prospeje.html

http://petrzila.blog.idnes.cz/c/497709/inkluze-komu-pomuze.html

2 0
možnosti

Však jak píšu - měla by být zachována možnost volby. Inkluzi za každou cenu rovněž nepodporuji.

Jenom nesouhlasím s názorem, že jedno lehce postižené dítě bude brzdit celou třídu, a proto tam nepatří.

1 0
možnosti

Dnes ještě je výběr, možnost volby. Rodiče sami si rozhodnout, jestli své dítě dají do speciální školy, nebo ne. Potřebují k tomu ovšem doporučení pedagogickopsychologické poradny - zdravé děti tam neberou.

Až se zavede ta "inkluze", speciální školy zaniknou pro nedostatek žáků a pak už žádná volba nebude.

A zda jsou tam děti proti své vůli? No zeptejte se dětí na běžných základkách, kolik je jich tam proti své vůli. Proti vůli rodičů ale děti ve speciálních školách nejsou - bez jejich žádosti tam žádné dítě zařadit nelze.

4 0
možnosti
  • Počet článků 119
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2368x
Milující otec. Křesťansko-ateistický zenbuddhista. Překladatel na volné noze. Autor dvou knih.