- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obávám se, že jste právě vytvořil další mýtus:
Naopak poměrně dost lidí emigrovalo pro roce 1948, když jim byl zabaven prakticky veškerý majetek.
Zdroj: http://indruch.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=501652
Hezké, ale já jsem také četl, že třeba do počtu zavřených a snad i emigrujících, převažovali dělníci, případně studenti.
Ale ono se to přece vzájemně nevylučuje. Já tam nepíšu „jenom“ lidí, kterým byl zabaven majetek.
No nevím, asi jsem chodil do jiné školy (i když je to divné, hádám že dřív byly osnovy pro všechny školy stejné), ale jediné co bylo z naší minulosti vykládáno vyloženě účelově, byla historie po roce 1945 a ta, pokud si dobře vzpomínám, se učila pouze poslední půl rok v osmé (tenkrát na ZŠ poslední) třídě. Ale abychom byli upřímní, dnes se často učí podobné bludy (jen v opačném "gardu", ale o to větší zábava je to poslouchat), značná výhoda je však ve snadnějším přístupu k informacím, po kterých však mají lidé dnes mnohem menší "hlad" než dříve, tak trochu zvláštní paradox...
Nebo ještě stále žijete v zajetí mýtů :)
Už pravěk byl vyučován politicky - tzv. prvobytně pospolná společnost, společenská dělba práce apod. Feudální dějiny v duchu česko-německého antagonismu, idealizované husitské hnutí, první světová válka (viz blog), ruská revoluce (nám například zatvrzele odmítali ve škole prozradit, co se stalo s carem a jeho rodinou), osamostatnění Československa (minimalizován vliv Masaryka, Beneše, Štefánika apod. zdůrazňován význam tzv. revolučním mas) a tak by se dalo pokračovat :)
Dnes máme výhodu, že si můžeme libovolnou informaci okamžitě ověřit, získat alternativní pohled.